No account yet?
 
 
You are here:: Training/Seminar Training Schedule Introduction to Game Development with Unity 3D
 
 

Introduction to Game Development with Unity 3D

Categories : Software Technology
Posted by : kotchaphan | Posted On : Monday, 27 November 2017 11:11
Training Date : 26 June 2018 - 29 June 2018
Please Login before registering . No account ? signup here
กรุณา ล็อกอิน ก่อนลงทะเบียน หรือสร้างบัญชีผู้ใช้ใหม่ได้ ที่นี่
Time : 24 Hour(s)
Days : 4 Day(s)
Duration : 09:00 - 16:00
Fee : 13,000 THB (Excluded Vat 7%)
Language : Thai
Instructor : Mr.Dendej Sawarnkatat
Objectives :

• เรียนรู้พื้นฐานสำคัญเกี่ยวกับการวางแผน ออกแบบและดำเนินการพัฒนาระบบซอฟแวร์เชิงปฏิสัมพันธ์ เพื่อสันทนาการ (Game / Recreational Interactive Software)
• สร้างเสริมพื้นฐานและทักษะการคิดเชิงโครงสร้างอย่างมีระบบ
• เพิ่มพูนความรู้และความเข้าใจแก่บุคลากรภายในองค์กร เกี่ยวกับแนวทางการบริหารจัดการโครงการระบบปฏิสัมพันธ์ (Interactive Project Management) มาใช้ในเชิงธุรกิจ ด้วยเทคโนโลยีและเครื่องมือในพัฒนาสมัยใหม่ที่กำลังได้รับความนิยม
• ตอบสนองวิสัยทัศน์ของการพัฒนาประเทศไปสู่ระบบเศรษฐกิจดิจิทัลแห่งการสร้างสรรค์ (Digital Creative Economy) ด้วยการพัฒนาบุคลากรและองค์กรที่มีความรู้ เพื่อรองรับการเจริญเติบโตของอุตสาหกรรมเทคโนโลยีการสื่อสารและสารสนเทศของประเทศ

Who Should Attend :

กลุ่มเป้าหมาย
• นักบริหารด้านเทคโนโลยีสารสนเทศ (CTO) นักบริหารด้านสื่อและเทคโนโลยีเชิงปฏิสัมพันธ์ (CMO)
• ผู้จัดการกลุ่มงานพัฒนาเกมส์และสื่อประสมเชิงปฎิสัมพันธ์ (Game / Interaction Media Development Manager)
• ผู้มีความสนใจเป็นนักพัฒนาซอฟแวร์เกมส์

คุณสมบัติของผู้เข้าอบรม
• ทักษะการใช้ระบบงานคอมพิวเตอร์และอินเทอร์เน็ท

Benefits :

• เข้าใจพื้นฐานและปัจจัยสำคัญที่มีผลต่อระบบซอฟแวร์เชิงปฏิสัมพันธ์และเกมส์โดยสังเขป
• รู้จักกระบวนการพัฒนา และเทคโนโลยีสมัยใหม่ที่จำเป็นต่อการพัฒนาและบริหารจัดการระบบเกมส์และซอฟแวร์เชิงปฎิสัมพันธ์ต่างๆ
• มีทักษะและประสบการณ์ในการพัฒนาซอฟแวร์เกมส์/สื่อปฏิสัมพันธ์ และบริหารระบบเกมอย่างมีประสิทธิภาพ

Course Outline :

วันที่ 1
• Short introduction to Video Game
• Modern Game Platforms Overview (Arcade, Web, Social Network, Desktop, Console, Mobile, Future: VR/AR)
• Overview Of Game Development
     - Game / Interactive Software Components
     - Playability Factors
     - User Experience Stages

• Introduction to Unity Development Tools
     - Installation & Setup
     - Unity Editor - User Interface & Dialog
     - Unity Editor - Views (Project, Hierarchy, Inspector, Scene, Game) & View Navigation

• Simple Game Design
     - Concept
     - Rules & Requirements
     - Scene Design & Environment Editing
     - Characters & Controls

• Basic Game Components
     - Dimension & Coordinate System
          * Game Objects (Sprite / Object Manipulation)
     - Transforms (Scaling, Translating, Rotating)

• Game Assets
    - Models
    - Material
    - Texture
          * Terrain Generating & Texturing
    - Environment

• View Components
    - Lighting & Light sources
    - Camera (Anatomy, Properties, Placement)
    - Layer Management

• Simple Game Workshop #1 - Racer Game


วันที่ 2
• Basic Game Physics
    - Rigid Body
    - Collision
    - Trigger
    - Raycasting

• Introduction to Game Scripting
    - Unity Scripting with Unity MONO
    - Setup Scripting Tools

• Scripting with C Sharp (C#)
    - Basic Syntax & Constructs
          * Variable & Operators (Arithmetic & Logical)
          * Statement & Expression
    - Program Flow & Conditionals (If-else, Switch)
    - Repetition & Iteration (For, While)

• Advanced Programming
    - Method and Function
    - Input (Keyboard, Mouse)
    - Local Components Accessing

• Simple Game Workshop #2 - Creating Rolling Ball Game


วันที่ 3
• Reusable Game Object (Prefab)
    - Overview & Usage
    - Structure
    - Inheritance

• User Interface
    - Principles
    - Canvas
    - UI Elements
    - Canvas Rendering

• 2D Game Development & Tools
    - Overview
    - 2D Orthographic View & Camera
    - 2D Physics

• Advanced Game Workshop #3 - Creating 2D Space Shooting Game


วันที่ 4
• Introduction to Particle System
    - Overview
    - Curve Editor

• Animation
    - Basic Concept & Types
    - Animation Tool

• Animator
    - Basic Concept
    - Asset Configuration
    - Animator Management
    - Animator Scripting

• Advanced Game Workshop #4 – 3D Running Game

Payment Condition :

Payment can be made by:

    1. Cash or Credit Card or Bank Cheque payable to “Software Park Thailand #2” (a post-dated cheque is not accepted) on the first day of the service or within the last day of the service.
     2. Account transfer and send the proof of the payment (the deposit slip) via fax or email to fax no. 02-583-2884 or email ttd@swpark.or.th

        2.1 Siam Commercial Bank, Chaengwattana Branch
             Saving Account Number: 324-2-56262-0
             Account Name: Software Park Thailand#2

        2.2 Krungsri Bank, Chaengwattana (Software Park) Branch
             Saving Account Number: 329-1-34850-3
             Account Name: Software Park Thailand#2

Notes:
- Withholding tax (3%) is exempt.
- Should you need to withdraw, you must send the notice of the withdrawal in writing no later than 7 working days before the commencement date. The cancellation less than 7 days will be subject to a fine of 40% of the fee.
- Software Park Thailand reserves the rights to cancel courses due to unforeseen circumstances.

Contact Person :

For more information, contact our course coordinator on:

Ms. Patsorn Pornthip

Tel: +66-2583-9992 Ext. 1422

Fax: +66-2583-2884

Email:patsorn@swpark.or.th, ttd@swpark.or.th


You are encouraged to use the course schedule as a guide to plan your training. The schedule is accessible at www.swpark.or.th for more information.