
แจ้งเลื่อนการเปิดอบรมหลักสูตร รอบวันที่ 21-23 เมษายน 2564 ออกไปก่อนค่ะ ขออภัยทุกท่านในความไม่สะดวกเป็นอย่างสูงมา ณ โอกาสนี้ค่ะDownload => ข้อมูลรายละเอียดหลักสูตรอบรม สำคัญ!!! กรุณารอการยืนยันเปิดการอบรมจากเจ้าหน้าที่ก่อนการชำระค่าลงทะเบียน
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Time : | 18 Hour(s) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Days : | 3 Day(s) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Duration : | 09:00 – 16:00 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fee : | 15,000 THB (Excluded Vat 7%) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language : | Thai | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Instructor : | Mr.Kraikiti Dibakanaka Asst. Prof. Dr.Rathavoot Ruthankoon |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectives : |
หลักสูตร Soft Skillathon for IT Tech Professional
|
Job Description of IT Professional |
Mindset |
Soft Skill Set |
|
Collaborative Mindset
|
Communication Skill
Communication for Empathy การติดต่อสื่อสาร
Communication for Expression
|
![]() |
![]() |
• Growth Mindset หลักคิดเพื่อความเติบโตและก้าวหน้า การมุ่งมั่นพัฒนาตนเองเปลี่ยนตนเองในทางที่ดีขึ้น
• Resilience ความอดทนและการฟื้นฟู ไม่ย่อท้อ เมื่อเกิดการติดขัดในการทำงาน IT Professional จะมีความอดทนแล้วก้าวผ่าน หาทางออกที่ดี
• People Differences ความเข้าใจความแตกต่างระหว่างบุคคล
• Questioning การตั้งคำถามอย่างถูกต้องเพื่อการค้นหาข้อมูลที่ต้องการ การมีวิธีตั้งคำถามที่ดีและเข้าใจผู้พูดจะทำให้ได้คำตอบที่ตรงประเด็น และนำไปใช้พัฒนาระบบได้ตรงตามความต้องการ
• Presentation/Pitching การนำเสนองาน ให้ตรงตามเวลาและโดนใจผู้ฟัง
• Character Improvement บุคลิกภาพที่ดีจะทำให้การสื่อสารราบรื่นและดีขึ้นตามไปด้วย
2. ผู้เข้าอบรมมีความเข้าใจเรื่อง การพูดและการสนทนาที่มีประสิทธิภาพ การนำเสนองาน และการปรับปรุงบุคลิกภาพ
วันที่ 1 : Collaborative Mindset
Session | ช่วงเวลา | รายละเอียดเนื้อหา |
1 |
09:00-10:30 น. | Empathy Mindset
|
2 |
10:45-12:00 น. | Growth Mindset
|
3 |
13:00-14.30 น. | Resilience Mindset
|
4 |
14:45-16:00 น. | People Differentiation
|
วันทื่ 2 : Communication Skill
Session | ช่วงเวลา | รายละเอียดเนื้อหา |
1 |
9:00-10:30 น. |
Communication Skill
Communication for Empathy
|
2 |
10:45-12:00 น. | Communication Skill
|
3 |
13:00-14.30 น. |
|
4 |
14:45-16:00 น. |
|
วันที่ 3 : Communication for Expression Skill
Session | ช่วงเวลา | รายละเอียดเนื้อหา |
1 |
9:00-10:30 น. | Communication for Expression Skill
|
2 |
10:45-12:00 น. |
|
3 |
13:00-14.30 น. | Communication for Expression
|
4 |
14:45-16:00 น. | Communication for Expression
|
1. Cash or Credit Card or Bank Cheque payable to “Software Park Thailand #2” (a post-dated cheque is not accepted) on the first day of the service or within the last day of the service.
2. Account transfer and send the proof of the payment (the deposit slip) via fax or email to fax no. 02-583-2884 or email ttd@swpark.or.th
2.1 Siam Commercial Bank, Chaengwattana Branch
Saving Account Number: 324-2-56262-0
Account Name: Software Park Thailand#2
2.2 Krungsri Bank, Chaengwattana (Software Park) Branch
Saving Account Number: 329-1-34850-3
Account Name: Software Park Thailand#2
Notes:
– Withholding tax (3%) is exempt.
– Should you need to withdraw, you must send the notice of the withdrawal in writing no later than 7 working days before the commencement date. The cancellation less than 7 days will be subject to a fine of 40% of the fee.
– Software Park Thailand reserves the rights to cancel courses due to unforeseen circumstances.
Juntima Klumchaun
Tel: +66-2583-9992 Ext. 1424
Fax: +66-2583-2884
Email: juntima@swpark.or.th
You are encouraged to use the course schedule as a guide to plan your training. The schedule is accessible at www.swpark.or.th for more information.
0.00 average based on 0 ratings